středa 23. ledna 2013

A jaké spolubydlící máte vy?

Žijeme si tu už nějaký ten měsíc hezky na hromádce v Brně, Horních Heršpicích. Ano, stále je to Brno, i když pro někoho Brno končí tam, kam se jede šalinou víc, jak 5 zastávek šaliny. Je nás tu asi 13, každý na pokoji o různém počtu studentů, sdílíme spolu akorát velkou kuchyň, dvě koupelny, dva záchody, jedny schody a dlouhou chodbu, na které se všechno rozlíhá. Dalo by se říct, že pohoda, ne? Zřízení téhle soukromé ubytovničky je zcela jistě fajn, ale zkuste do ní zasadit lidi...

1. Rus, který smrká do umyvadla - kdykoliv se potřebujete na něco soustředit anebo je prostě jenom ticho, buďte si jistí, že ruský student informatiky vleze do koupelny a začne smrkat do umyvadla. Kapesníky jsou asi příliš kapitalistické a málo naturalistické. Další zajímavostí, na tomto člověku je, že jeho výživa se skládá hlavně z těstovin a párku, občas i rýže, které dochucuje majonézou, kečupem nebo hořčicí podle chuti. Někdy se ale hecne a uvaří něco na úrovni, protože na návštěvu zrovna přijde jeho ruská Máša, se kterou sedí dole v kuchyni a pouští starou klasiku, jako třeba songy z Eurotripu. Prostě východní styl.

2. Blondýna, která tu bydli 1 noc v týdnu. Prý už si tady pokoj najímá 6 let, takže si myslí, že má výsostné právo diktovat. Přijede vždycky v úterý a ve středu odjede. Když tu ale je, tak si dejte pozor, jestli se náhodou nejdete sprchovat o půlnoci ("večerka" je v jedenáct), protože má pokoj vedle koupelny a strašně ji ruší, když si v koupelně (i když tiše) povídáte. Jestliže si ale přivede do pokojíčku kamarády, se kterýma má v plánu něco oslavit a dělají kravál na celej barák, je to v pořádku. Taky ráda pořádá sessions se svou slovenskou kamarádkou na chodbě, kdy si třeba i hodinu povídají o tom, jak se mají. A z chodby se samozřejmě všechno rozlíhá.

3. Myšky. To jsou asi 3 holky, o kterých teda nevím vůbec nic. Skoro nemluví, neprojevují se, jsou potichu a vidím je jenom ve chvílích, kdy jdou dolů do kuchyně zalít si čaj nebo kafe. Ale člověk se jim nemůže divit - studují medicínu, tak nemají moc času na zábavu. Jenom musely během semestru vstávat třeba v 6 ráno, z čehož jsem měl pravidelně notnou zábavu, když moje první přednáška, na kterou jsem navíc nemusel, začínala v deset.

4. Výtvarník a Ekonom. Oba dva sdílejí pokoj s východní spojkou a jsou vcelku nenároční. Ekonoma jsem snad ještě neslyšel promluvit, teda krom fádního pozdravení v kuchyni. Zajímavé na něm je hlavně to, že chodí do spodní koupelny a má tam podepsaný ručník. Krev mi ale nepije. Stejně jako Výtvarník, který si prý hledá práci. Je slušnej, hodnej, nedělá bordel a stejně jako Ekonom, krev mi taky nepije. Dokonce je i komunikativní. Nedovedu si ale představit jejich soužití na pokoji. 

5. Maďaři. Jsou 3 - dvě holky a jeden kluk. Taky studují medicínu, ale myslím, že by se víc uchytli v cirkuse. Pokaždé, když přijdou ze školy, totiž dům náhle ožije a začnou se dít věci. Maďar se například schová u koupelny, aby mohl hlasitě bafnout na Maďarku, která začne ještě hlasitěji ječet. Anebo si jdou udělat večeři a podle zvuků z kuchyně se honí kolem stolu, skáčou po židlích, mlátí se lžícema a používají ledničku jako průchod do Narnie. Jsou neuvěřitelně hlasití a dokážou udělat bordel úplně při každé aktivitě. Nemám nejmenší tušení, jak se v tom kraválu dokážou učit.

6. Slovena. Slovena je tu jediná úplně super, a to i přesto, že je ze Slovenska. Dá se s ní bavit i vtipkovat, nemá s náma problém a my s ní taky ne. 

Obecně mi tu nikdo nevadí. Teda nevadí mi tu tak, že bych za ním přišel a musel si stěžovat. Nejsem jako blondýna - i když ta mě teda nasrala patřičně. Spíš to jsou ale takové ty drobnosti, kvůli kterým bych je někdy pozabíjel. Smrkání do umyvadla nepochopím asi nikdy, stejně jako nepochopím, že někdo po sobě není to umyvadlo ani schopný umýt, takže tam je zaschlá pěna po holení ještě několik dní. Dál mě taky rozčilují všechny holky, který se osprchují a jejich dlouhý spadený vlasy jsou všude ve sprše, v umyvadle a po zemi, takže pak neodtíká voda. Je to strašnej humus. Stejně jako to, že když se člověk jde sprchovat v pozdějších hodinách, musí si vzít kánoi, protože v koupelně je potopa. Asi je strašně těžký se utřít už ve sprše, takže ven z ní vylezu suchou nohou... Dneska po sobě navíc někdo nespláchnul záchod, takže tam plavalo hovno velký jak jaderná hlavice - a myslím, že stejně tak nebezpečný. Asi jsem ale na ty lidi moc náročný, nebo co.

Vážně jsem doteď ještě nikomu neřekl nic špatnýho, protože si myslím, že jsem tolerantní člověk a chápu, že když bydlím s 11 dalšími lidmi, znamená to určité "problémy". Kór, když to jsou všichni studenti, takže mají i nějaký svůj život a nesedí jen doma u učebnic. Nevadí mi, že si někdo povídá na chodbě. Na nikoho neřvu, že po sobě neumí vybrat vlasy ze sprchy. Nestěžuju si Rusovi, že smrká do umyvadla a chová se jak dobytek a vůbec mu nevadí, že si u toho umyvadla někdo čistí zuby. Ne, já to všechno přecházím mávnutím ruky. Když jsem sem šel bydlet, šel jsem do toho také s tím, že tu nebude "božský klid".

Ale když mě nějaká bloňdatá kráva, která tu spí jednu noc v týdnu, seřve, že ji ruší, že si potichu povídáme v koupelně, tak se mi otvírá kudla v županu. Anebo že nám někdo v jednu odpoledne řekne, že si máme uvědomit, že tu nebydlíme sami, že na naše dupání (seběhnuli jsme schody, spíchali jsme na bus) tu není nikdo zvědavej. 

Spolubydlící si člověk holt nevybírá. A upřímně, ať si klidně řvou, že sebíháme schody, ale ať po sobě aspoň ten hajzl splachujou...

1 komentář: